HTML

Legacy

A blog a Wizards of the Coast Magic: the Gathering kártyajátékának szerintem legizgalmasabb formátumába kalauzolja az olvasót. Az oldalon egy magyar Legacy játékos osztja meg tapasztalatait, élményeit az érdeklődőkkel.

Friss topikok

Címkék

V. pakli elemzés: Show and Know

2013.07.21. 19:48 ubcontrol

Mióta on-line játszom, jóval egyszerűbb összerakni és tesztelni számomra új paklikat. A nap 24 órájában akadnak legacyzni vágyó emberek (néha remélem, hogy negyvenes topmanagerekkel, vagy húszas topmodellekkel játszom – ám ez nem valószínű). Néhány napig forgatok egy paklit, aztán, ha valami reménytelenül megver, összerakom azt is. Tematikus vonalon is elindultam: az utóbbi évek Legacy GP döntős deckjeinek aktuális változatait is próbálgatom. Hive Mindet pörgettem pár napig nagy sikerrel (, mert senki sem számított rá), amikor is egy cantrippes és basic islandos deckbe futottam bele. Azt gondoltam High Tide, de nem értettem, miért nem kombózik a negyedik körben. Az én próbálkozásaimat megkánterelte, majd egy City of Traitors után Dream Hallsból jött az Enter the Infinite. Ekkor már gyanakodtam, hogy mégsem High Tide - mármint a Citynél. Kivártam a kombóját, mert kíváncsi voltam. Játszottam párat a sráccal (vagy topmodellel – sose derül ki), aztán úgy éreztem, a Hive Mind felejtős, ez a bróken pakli!

Emlékeztem hasonlóra a Bazaar of Moxen decklistáiból, ezért utána néztem. Nevezik még Omni Tellnek, Omni Hallnak is, nekem a Show and Know tetszik leginkább. Kiválasztottam az egyik alapváltozatot és azóta is ezt tesztelem:

3 City of Traitors
3 Polluted Delta
4 Flooded Strand
10 Island

1 Emrakul, the Aeons Torn
1 Leyline of Sanctity
3 Dream Halls
4 Omniscience
3 Cunning Wish
3 Pact of Negation
4 Brainstorm
4 Force of Will
1 Gitaxian Probe
4 Enter the Infinite
4 Ponder
4 Preordain
4 Show and Tell


SB: 1 Trickbind
SB: 1 Slaughter Pact
SB: 1 Sapphire Charm
SB: 1 Rushing River
SB: 1 Release the Ants
SB: 1 Noxious Revival
SB: 1 Intuition
SB: 1 Eladamri's Call
SB: 3 Defense Grid
SB: 3 Leyline of Sanctity
SB: 1 Pact of Negation

Húsz föld, főleg basic a Wastelandek ellen, fetchek a brainstorm és a ponder mellé. City gyorsításnak. Ideális esetben második körben lehet kombózni, ekkor általában egy Deathrite Shamanja van az ellenfélnek és nem tudja mi ellen játszik. Ebből a földből csak három van, mert ha kint marad, leszedik. Ancient Tomb meg még sebez is belém, ez hosszú játék esetén nem fér bele. Néhány változat játssza, én egyelőre nem. Egyesek 19 földdel próbálkoznak, de ha a kezdőkézben nincsen kék forrás, akkor le kell keverni, ezért szerintem kell a húsz föld.

Cantrip cartel + Gitaxian Probe. Lapminőség javítás, Brainstorm a dobatásoknál is segít elrejteni a hasznos lapjainkat. A GP az ellenfél kezének megnézésével megmutatja mivel állunk szembe, illetve Show and Tellre rak-e Oblivion Ringet az ellen. Valamint a mana költség nélküli húzás tartogathat számunkra kellemes meglepetést egy hiányzó kombópísz, vagy föld képében.

Hét counter a kombó megvédésére, esetleg hate lapok kánterelhetőek a Forsszal.

Random Leyline of Sanctity: dobatás és lövés ellen véd, Jace és Lili ulti ellen is hatásos. Kényszerhelyzetben muszáj ezt Show and Tellezni, vagy ha nem tudunk kombózni, de Omnisciencenk van, akkor azzal kell kiraknunk, hogy ne haljunk meg/legyen esélyünk a győzelemre. Valamint indoka még a maindeckben tartásnak, hogy így csak 3 darabot kell besideolnunk, mert borzasztó nehéz lapokat kivenni main deckből.

A kombó: Show and Tell/ Dream Halls – Omniscience – Enter the Infinite (Emrakul vissza decktetőre) – Cunning Wish – Release the Ants – clash, én nyerek az Emrakul miatt – megismételni 19+ alkalommal.

Alternatív win az Omniscience – Emrakul, esetleg a Show and Tell - Emrakul is.

Páran játsszák a Laboratory Maniac alternatív winconditiont is, hogy még biztosabb legyen a győzelem. De ez plusz 2 slot a sideban: Maniac, Research//Development.

A sideboard nem hagyományos, olyan értelemben, hogy a Spiral Tide deckemhez hasonlóan az éppen szükséges megoldást, majd a winconditiont innen kell behozni Cunning Wishsel. Ez a rugalmasság másrészről hátránya is a decknek, hiszen amíg sideolás után az ellenfél deckje sokat erősödik, a miénk sok esetben változatlan marad. Neki hasznos lapok jönnek be és halott lapok mennek ki, nekünk semmi sem történik. Tehát meg kell nyerni az első játszmát, és aztán még egyet side után.

Csak példálódzva a megoldások sokszínűségéről: Trickbind: Show and Tellre mi kirakjuk az Omnisciencet, az ellenfél pedig az Angel of Despairt: mi Wishelünk a Trickbindra és minden rendben. Ha az ellenfélnek Thaliája van, nekünk négy mannánk, akkor az ő köre végén wish Slaughter Pactra. Kör elején kijátszani egyért, majd mehet a kombó zavartalanul. Rushing River két problémás permanenst is meg tud oldani a megfelelő időben. Intuition: kikeresi a hiányzó kombó darabot. Eladamri's Call: megtalálja az Emrakulunkat (fontos ez Gaddock Teeg ellen). Noxious Revival: Reanimátor ellen kiváló, valamint véd a Surgicaltól, dobatás után visszavehetjük, ami kell. Sapphire Charm: bármilyen lénytől megvéd egy körig.

Dobatás ellen kötelező behozni a Leylineokat, általában a GP és 2 Pact helyére. Kontrol ellen a Defense Grideket a GP a Leyline és még egy lap helyett. Kivehető az Emrakul, egy Force, egy Dream Halls, ha muszáj egy föld, esetleg egy Preordain.

Könnyű matchup lehet: Elves, Goblins, Maverick, Shardless BUG, Punishing Jund. Death and Taxes, Sneak and Tell, Burn, RUG Delver. Alapvetően túl lassúak, hogy ne jöjjön össze a kombó.

Nehéz matchup: Reanimator, Counter-Top, Pox, Stone-Blade(side után), ANT(side előtt), GWB hatebears. Vagy gyorsabban kombóznak, vagy olyan hand distruption, hate és counter felhozataluk van, ami már túl sok.

Számomra a legnagyobb pozitívuma a decknek, hogy kék alapú, mégis gyorsan tud nyerni. Biztosan nem futunk ki az 50 percből, és nem fájdul meg az ember feje a döntések súlyától az ötödik játékra, mint a counter-topnál.

Szóval örülök, hogy ennek a decknek a kipróbálásával is bővítettem játék rutinomat. Még az is lehet, hogy versenyre is hasonlóval nevezek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mtglegacy.blog.hu/api/trackback/id/tr865417650

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása