HTML

Legacy

A blog a Wizards of the Coast Magic: the Gathering kártyajátékának szerintem legizgalmasabb formátumába kalauzolja az olvasót. Az oldalon egy magyar Legacy játékos osztja meg tapasztalatait, élményeit az érdeklődőkkel.

Friss topikok

Címkék

Egy napsütéses vasárnap estéje, Miracles vs Storm

2013.10.27. 22:21 ubcontrol

Három ellenféllel mérkőztem meg ma este az interneten és mindhármat megvertem. Nyilván nem a magyar Legacy Liga színvonalát hozzák a random játékosok, de akárki jöhet szembe a neten, akár még Szőke Zoli is. Ma kattintottam először a Game replays gombra, ezért írom ezt a posztot.

Páran már Magyarországról is steamolnak, podcastolnak. Ez is valami hasonló lesz, csak nem nézni, hanem olvasni kell.

fúró.png

Az utolsó csata volt az Ad Nauseam-Tendrils elleni. Ez volt a legérdekesebb játék, mert az elsőnél totál nem tudtam mit játszik az ellenfél és egy teljesen más match up ellen nagyon erős kezet tartottam meg. Eddig lény alapú paklikkal találkoztam a mai nap folyamán. Ám ez ellen semmit nem ért:

2 Plains, 1 Scalding Tarn, 2 Swords to Plowshares, 1 Snapcaster Mage, 1 Ponder.

Én kezdek. Ponderezek, két föld és egy Force, ezt elkeverem, húzok egy Volcanic Islandot. Mivel az ellenfél még nem csinált semmit, ezért nem tartottam meg a Forceot és a két halott lapot, a földeket. Talán hiba volt, mert az ismeretlen faktorba bele tartozik az is, hogy kaszákkal semmire sem megyek, hanem kánterelni kellene.

Az ellenfél fetchel Underground Sea-re, majd Preordainel. Ettől még sok minden lehet a deck. Azt gondoltam: ugye nem egy fekete splashes Omni-Tell. A monoblueval lettem második az utolsó Legacy versenyen, ezért jár ez a pakli archetípus a fejemben. Az elmúlt hónapokban próbálkoztak páran különféle színek belecsempészésével, de mivel így jobban kitett a Wastelandnek és amúgy is csak kettő, három, legfeljebb négy lap cserélhető le benne, hogy működőképes maradjon az alapkoncepció, ezért nagyon gáznak tartom. Neten minden lehet, szóval nem zártam ki, hogy azzal nézek szembe. ANT is eszembe jutott természetesen és még az UB Tezzeret is. Nem tudom mi ellen kűzdök, várok pár kört, biztosan kiderül.

Húzok egy Supreme Verdictet. Ha játszik lényekkel, azokkal már nem ver agyon! Passz.

Ő Ponderel.

Én Snapcaster Ponderelek a körömben. Megint elkeverem. Húzok egy Islandot. Épp akartam kérni... Ja, nem.

Gitaxian Probeol, látja, hogy semmim sincsen, ami neki fájna. Brainstormol. Elkezdi számolni a kikasztolt spelleket. Érzem, hogy ez nem lesz jó nekem. LED, LED, Lotus Petal. Infernal Tutor, discardolja a kezét, beáldozza a LED-eket, Ad Nauseamot keres és van egy rakás manája. Komszídelek.

Sajnos megesik, hogy nem sok közünk van a játékhoz. Pont így zajlik, mint fentebb leírtam. Sideolunk. Ekkortól lett érdekes számomra a játék. Már tudom, mi ellen küzdök, tehát tudom milyen egy elfogadható kezdőkéz. Kiveszek 4 kaszát, 3 Terminust. Beteszek 2 Flusterstormot, 2 Pyroblastot, 1 Ethersworn Canonistot, 1 Engineered Explosivesot, 1 Wear//Teart. Úgy érzem, nyerni fogok!

2 Tundra, Island, Jace, Snapcaster, Top, Clique. Nem ideális, de lehet belőle egy erős kéz a fúró miatt. Megtartom.

Tundra, mert nem Wastelandol. Fúró, hogy elősegítsem, hogy legyen valami.

Ő fetchel, Duress, már dobom is Jacet, nem igazán kár érte.

Upkeepemben fúrok. Flusterstorm, Force, és egy föld van a hármasban. Ebben a sorrendben teszem vissza őket (föntről lefelé). Húzás után teszek egy Islandot és passzolok.

Ő Brainstormol, majd fetchel.

Én megint fúrok, mert, lehet, hogy a következő körben Cliquet rakok és nem marad manám, meghát információm lesz még egy kártyáról.

Jövök, leteszem a másik Tundrát és passzolok.

Ő jön, majd passzol. Kijátszom a Cliquet: 3 Ritual, LED, Petal, Probe, Brainstorm – maradhat.

Innentől érzetem kontrollban magamat: 3 mana, Flusterstorm, Snapcaster, Force a kézben és wincondition a boardon.

Jövök, húzok még egy Snapcastert, ütök hármat.

Ő kirakja a mana adó artifactokat, Probeol, majd passzol. Én fúrok és kicsattintok egy Snappyt, hogy gyorsuljon a clockom. Ő erre Brainstormol.

Jövök, ütök ötöt.

Jön, húz, konszídel.

A döntő. Mindig szeretem a harmadik játékokat, mert megmutathatom, hogy valójában én vagyok a jobb. Nem változtatok a sideomon. Valaki betenné a Rest in Peaceeket, mivel az ellenfél Past in Flameselhet, de annyira jók voltak a Snapcasterek, hogy inkább azokat hagyom bent. Együt azt mondják nem olyan erősek.

Game 3:

Flusterstorm, Force, Pyroblast, Top, Clique, Tundra, Island. Álom kéz.

Probeol, fetchel, Ponderel. Gondolom nem boldog attól, amit nálam látott.

Behúzok egy Mystic Gatet, Islandból fúrót rakok.

Swamp, Cabal Therapy. Annyira nem fáj. Forceot dobatja.

Jövök, upkeepben fúrok: 2 Volcanic Island, 1 Flooded Strand. Sok lesz már a jóból. A Strandot húzom, hogy majd Volcanicra fetchelhessem. Go.

Nem csinál semmit, köre végén fetchelek. Eljátszottam a gondolattal, hogy decktetőről beflippelem a földet, de egyrészt nagyképűség lett volna, másrészt információ az ellenfélnek. Ezért pakliból keresem ki, majd fúrok.

Felhúzom a Forceot, alatta Brainstorm. Tundrát teszek, passz.

Húz és passzol. Megcliquelem: Xantid Swarm, 2 Ritual, Duress, Infernal Tutor, Past in Flames, Tendrils of Agony. A Swarmnak mennie kell, ha pályára kerül nem érek sokat a kántereimmel.

Behúzom a Brainstormot, kirakom a Mystic Gatet, ütök, majd passzolok.

Nagyon gondolkodik. Preordain, 8 lap, átadja a prioritást. Fúrok: van Snapcaster, ezt teszem másodiknak. Discardolja a Past in Flamest.

Kirakom a felhúzott fetchet, ütök, passzolok.

Duressel hagyom eldobatni a Flusterstormot, hagy örüljön. Ritual, Ritual, mehet. Grim tutort Forceolom a Brainstormomatt exileolva neki, hogy maradjon mannám. Infernal Tutor Lotus Petalra. Kiteszi őket. Cabal Ritual, oké. Jönne a halálos Tendrils. Elhúzom a fúrót, kijátszom a Snapcaster, flashback a Flusterstormnak. GG

0-1-ről fordítottam 2-1-re. Ezért nagyon erős a Miracles, mert még a Counterbalance nélkül is így be tudta kontrollálni az ellenfelet, amikor tudta, mire számíthat. A lapminőséget a fúró biztosította. Mindkét esetben a Clique volt a wincondition! Szóval hozta a formáját a pakli, ettől jól érzem magam, ezt szerettem volna Veletek megosztani! Peace and Love and Legacy!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mtglegacy.blog.hu/api/trackback/id/tr545602195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása