HTML

Legacy

A blog a Wizards of the Coast Magic: the Gathering kártyajátékának szerintem legizgalmasabb formátumába kalauzolja az olvasót. Az oldalon egy magyar Legacy játékos osztja meg tapasztalatait, élményeit az érdeklődőkkel.

Friss topikok

Címkék

Visszatekintés 2013-ra

2013.12.31. 09:58 ubcontrol

Honnan jött ez a Legacy dolog?

Tavaly december közepén az egyik legjobb barátom, aki miatt 2011 nyarán elkezdtem a játékot, rábeszélt, hogy kezdjek modernezni, hiszen januártól a PTQ szezon formátuma ez lesz. (Már akkor is nagyon sokat kártyáztam, minden délután a Sárkányban lógtam és kerestem a játéklehetőséget. Azon a nyáron kezdtem az EDH-t, ami kiszakított az általam eddig egyetlen ismert formátumból, a standardból. Az 1v1 commander, ahogy mi EDH-zunk, sokat adott lap és szabály ismertből egyaránt. És főként kinyitotta a szememet más formátumokra.) Szóval megegyeztünk, hogy az UW Tron egy kék alapú kombó deck, ami relatíve olcsó, de erős. Jó, tehát összeszedem a lapokat és mehet a Modern, de Legacyzni nem fogok! Ez azért került elő, mert hallottuk, hogy nyílik a Meta és különböző ligák lesznek: T2, Modern, Legacy. A Modern elindult és láttam, mennyivel jobb, mint a T2. Elkezdett érdekelni, miért van Modernen egy csomó lap bannolva. Ha azok játszhatóak Legacyban, akkor az még jobb lehet! Elkezdtem olvasni, videókat nézni a Legacyról. Aztán kiderült, hogy a High Tide nem is annyira drága, kölcsönkérhetek lapokat, nem kell mindent azonnal megvenni. Elindult a Legacy Liga is. Figyelemmel kísértem a híreket róla a fórumon, beszéltem emberekkel. Februárban megrendeltem a lapokat Amerikából és összeproxyztam az első három Legacy deckemet! Márciusban a Liga harmadik fordulójába már beneveztem. Közepes eredményt értem el, ami szerintem az első versenyen jónak számít. Megtetszett a hangulat, a közösség. Hallottam róla, hogy vannak olyan régi játékosok, akik kizárólag Legacyznak, ezt akkor még nem értettem, miért? Ma már én is hajlok erre.

A befektetés

Az elmúlt évben nagyon sokat tanultam. Szerencsére volt kiktől a tudást magamra szedni. Sok energiát, időt fektettem be, hogy megértsem, gyakoroljam a Magicet. Napi szintem olvastam cikkeket és fórumokat; paklikat proxyiztam össze és forgattam magamban, hogy átlássam azok mechanizmusait; gondolkoztam és beszélgettem paklikról, stratégiákról; teszteltem különböző tudásszintű ellenfelekkel; versenyeztem. A nyáron regisztráltam internetes játék lehetőségre, ez megnövelte az érdemi játékra fordított időt.

A fentiek által felszínesen már megismertem az egész játékot: a lapokat, a szabályokat, a formátumokat, a decktípusokat, a stratégiákat. Óriási terület. Elértem arra a szintre, amikor ki tudom választani, miben szeretnék elmélyedni. A Legacyt szeretném alaposan megismerni. Elsőként a mostani metagamet és annak változásait.

Idei eredményeim

Idén voltam először külföldi nagyversenyeken: 2 PTQ-n (Bécs, Brno) és 2 GP-n (Bécs, Verona). Új élmény volt, hogy akár közel 1500 jó magices van egy helyen. Inspiráló hangulatuak voltak számomra ezek a versenyek.

EDH ligákon a legutóbbi alkalommal az A „pro” csoportban indulhattam, ahol saját figyelmetlenségem miatt végül 7. lettem – úgy, hogy teljesen esélyes volt a top4. Előtte a Summer Specialon valamint a korábbi liga B „haladó” csoportjában az alapszakasz után egyaránt a 4. helyre futottam be – két különböző paklival, Summer Special: Geist, IV. liga: Zur.

A legutóbbi Modern ligán a top4-ben végeztem. (RG Tron)

A mostani Legacy Liga rangsorában jelenleg az 5. vagyok.

Ezek az eredmények, de még inkább a megszerzett tapasztalat számomra azt jelenti - és ez az idei év munkájának hozadéka -, átléptem a kezdőből a haladó szintre.

Itt ez a 31. bejegyzésem - az egyetlen magyar Legacy blogon -, és 6 cikkem jelent meg a Metagame honlapján. Szerveztem egy sikeres Legacy Pikniket májusban. Kitaláltam a Legacy Lab-et és a Legacy Lounge-ot, hogy népszerűsítsem a formátumot, hogy megismerkedhessenek vele olyanok is, mint én voltam, akik „nem Legacyznak”, valamint a Legacy versenyeken indulóknak is felkészülési lehetőséget biztosítsak.

Egy jó hangulatú közösségbe kerültem, többen segítettek tanácsokkal, lapokkal. Köszönetem nekik!

Akiknek kiemelten sokat köszönhetek idén Legacy fronton:

Fabio Matteo Dozio: márciustól májusig minden héten leült velem, bemutatta és megkedveltette a formátumot, az interneten a mai napig tanácsot kérhetek tőle. Megtanított a High Tide-dal verseny szinten játszani. Neki köszönhetem, hogy ma Miraclest játszom.

Kiss Sanyi: EDH-ban a kezdetektől tanácsokkal támogatott, idén Legacy-t is sokszor tesztelhettem vele.

Szabó Laci: lapokat adott kölcsön mindenkinek, hogy többen Legacyzhassunk.

Viczián Laci: szintén drága és beszerezhetetlen lapokat adott nekem és sokaknak, hogy pöröghessen a formátum.

Horváth Tamás Póker: Szervezi a Legacy Ligákat, megjelenteti a cikkeimet a Meta honlapján. Ha valaki legacyzni akar, hozzám irányítja.

Összességében a várakozásaimon felül eredményes volt az idei Magic évem!

Boldog új évet kívánok! Személyes sikerekben és Legacyban gazdag esztendő következzen!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mtglegacy.blog.hu/api/trackback/id/tr305718510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása